tiistai 6. maaliskuuta 2012

koukulta ja puikolta

Ohhoh! Viimeisin postaus tammikuussa!! Nyt ei mene kyllä hyvin. Vaikka kyllähän tähän blogihiljaisuuteen on syynsäkin. Olen nimittäin tuolta tammikuusta asti vain ja ainoastaan sairastanut ja sairastanut. Tänään viimeksi olen vieraillut tohtorilassa saaden vielä pakkolepoa viikon ainakin. Kyllähän tämä alkaa jo käydä aivokopan päällekin, mutta ei se auta.

Olen voimien salliessa yrittänyt hinnoitella kirpparille tavaraa. Tavaraa menis enemmän ku sinne jaksaa kantaa. Outoa! Mutta hyvä niin, pääsen kaikesta turhasta eroon.

Turhasta eroon pääsemisellä on yksi taka-ajatus. Muutto toiselle paikkakunnalle taitaa olla edessä. Siitä kertoilen lisää, kunhan asiat varmistuvat.

Käsityöpajalla opeteltiin tunisialaista virkkausta. Ja voi, miten koukuttavaa hommaa! Tekasin sitten itelle tumput.



Lankana 7 Veljestä musta ja uusi raitasävy. Koukun koko noin 5. "Noin" siksi, että koukku on käsityönä tehty puukoukku, eikä ole niin tarkkaan kokoa säädetty. Aika vinkeän näköiset tumput tuli. Ja helppoa ja nopeaa oli.

Ja samaisesta 7 Veljestä raitasävystä tein myös itelle yhet sukat lisää. Kun pitää sukkia jalassa aina, paitsi saunassa, niitä kuluu jonkinmoinen määrä vuositasolla loppuun asti.


Varret on ihan perus 2o 2n -joustinta. Terät tein tumman ruskealla veikalla. Ja kantapäässä tuo ristiin vahvistettu on mun uusi suosikki. Näkynee joten kuten tuossa alemmassa kuvassa, joka on muuten hiukan epätarkka. Pahoittelut siitä.


Olen mie saanut muutakin valmiiksi, mutta säästämpä sen seuraavaan postaukseen, joka tulee toivon mukaan lähipäivinä. Ja siinä ei olekaan käytetty lankaa ollenkaan. ;)

Nyt on päiväunien aika... tai sitten vain selailen teidän muiden blogeja jos ei uni tuu. :)

2 kommenttia:

  1. Kivat, nuo raitalangat tekee tunisialaiseen virkkaukseen vaihtelua. Mulla on tarkoitus tehdä vielä parit lapaset vähän eri näköisellä tekniikalla, löysin vanhan lehden jossa oli ohjeita. Saa vaan nähdä koska kerkeän etenemään suunnitelmasta varsinaiseen toteutukseen :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos Katjuksalle kehuista! Mulla on hiukan samantyylisiä suunnitelmia. Jossain aika uudessa (oisko jopa uusimmassa) Taito-lehdessä oli kaksikin erilaista mallia ja niillä oli tehty patakintaat. Sellaisiakin vois kokeilla.

    VastaaPoista